יום רביעי, 13 בינואר 2016

סוגר חשבון...

לכל צפר יש את הציפור הזאת (לפעמים כמה) שחומקת באופן סידרתי. באנגלית אנו מכנים אותה Bogye bird, זאת הציפור הזאת שמאיזה שהיא סיבה לא מצליחים לראותה על אף הנסיונות הרבים.
אצלי תמיד היה זה המרגון הבינוני. למעשה עשר שנים אני רודף אחרי הציפור הזו ותמיד היא חומקת ממני.
כשהייתי בשירות הצבאי פיספסתי כמה הזדמנויות, במקרים אחדים הגעתי מאוחר מידי והיו פעמים
שהגעתי והציפור פשוט חמקה ממני, בניגוד לצפרים אחרים שהצליחו ואפילו די בקלות לצפות בה.

אתמול בשעות הצהרים, בזמן שביליתי עם בתי הקטנה (בת חמישה חודשים), התקבל דיווח ברשת מנתנאל ירקוני ושכי לוריא: זוג מרגונים בינונים נצפו בדרום הגולן. כמובן שבאותם רגעים לא יכולתי לצאת למרות שעברה בי המחשבה לעשות זאת. ידעתי שזאת ההזדמנות שלי ושאני לא מתכוון לפספס אותה.
הבוקר אחרי שהבאתי את הקטנטנים לגנים, ארזתי את הציוד ואת עצמי ונסעתי ישר לדרום הרמה.
נסעתי כל הדרך בתקווה וצפייה דרוכה שהפעם זה יצליח.
לאחר נסיעה של שעה הגעתי ליעד, החנתי את הרכב והתחלתי בצעידה לכיוון המאגר.
כאשר הייתי בטווח של תצפית טובה, התחלתי לסרוק בעזרת הטלסקופ, עברו שלוש-חמש דקות ואין זכר למרגונים.
סורק שוב ושוב כל ציפור, ברווז צהוב מצח ועוד אחד ועוד כמה... קורמורן גדול, ברכיה ו... רגע אחד,
מרגון בינוני, בינגו!!! ומיד אחריו עוד אחד, איזה כיף! איזו הקלה, התחושה היתה כאילו סלע כבד ירד ממני באותם רגעים. צפיתי בהנאה צרופה בשני המרגונים היפיפיים ששחו להם בנינוחות במאגר, מידי פעם טבלו וצצו שוב.
הצלחתי להתקרב מעט ולצלם כמה תמונות לתיעוד, המשכתי לצפות בהם עוד דקות ארוכות עד אשר
שחו לצידו הרחוק של מאגר, מסביב היו יחסית מעט ציפורים, אבל מגוון נחמד. להקה של כמה אלפי זרזירים התעופפה מעלי, במאגר עצמו ניצפו כמה עשרות ברווזים צהובי מצח, שרשירים מצויים, שחפים ארמנים,
ביצניות לבנות כנף, גם ביצנית אדומת רגל ושני חופמי צוורון, להקה קטנה של קיוויות מצוייצות יחד עם שמונה חופזים זהובים נצפו באחו שליד, נץ מצוי אחד ניסה לצוד זרעיות אבל ללא הצלחה.
חזרתי לכיוון הרכב שמח ומלא סיפוק, עם עוד טוויץ' מוצלח, מוכן לנסיעה חזרה.